Foodservice

Vanliga frågor & svar

Allt du behöver veta när du ska beställa företagscatering från oss!

- VÅRA GÄSTER BEHÖVER SPECIALKOST, HUR GÖR VI?
Vi hjälper gärna till med speciallösningar för exempelvis vegetariskt alternativ samt för mat som inte innehåller t.ex. gluten och laktos.

- VI HAR EGNA TANKAR KRING MENYER, HUR GÖR VI?
Är det inget av våra färdiga menyalternativ som passar er? Kontakta oss tar vi fram en lösning utifrån era önskemål och idéer.

- FINNS DET NÅGOT VOLYMKRAV VID BESTÄLLNING?
Styrelsemöte för 5? Lunchmöte för 10? Invigningsmingel för 100? Vi löser maten för alla tillfälle, oavsett storlek!

- HUR LÅNGT INNAN BEHÖVER VI BESTÄLLA?
Vi ser gärna att ni beställer minst 3 dagar i förväg. Är ni sent ute? Kontakta oss så hjälper vi er med att en lösning.

- HUR BESTÄLLER VI?
Ring, maila eller gör ett besök hos oss.

- HUR LEVERERAS MATEN?
Maten levereras i engångsemballage. Välj själv om den ska vara portionspackad eller upplagd på fat så att gästen själv kan plocka maten.

Maten levereras kall eller varm. Avtalas vid beställning.

Om inget annat avtalats så hämtas maten i den butik där beställningen är gjord. Har ni behov av utkörning så tillkommer en leveransavgift.

- VI SÖKER EFTER JULCATERING, HAR NI DET?
På vår hemsida www.ingelstakalkon.se hittar ni alltid säsongsaktuella menyer såsom t.ex. julcatering.

- ÄNDRADE PLANER! HUR FUNGERAR AVBESTÄLLNING?
Om inget annat avtalats så gäller följande avbeställningsvillkor: Avbeställning som görs senare än kl. 10.00 dag innan bestämd leverans dag debiteras med 50% av beställningsvärdet.

- LOKALA VARIATIONER
Vi reserverar oss för lokala- och säsongsvariationer.